رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه؛
زنگ سلامت سال ۱۴۰۴ با شعار سرآغازی سلامت ،آینده ای سرآمد در دبستان نرگس شهرستان گناوه نواخته شد

3 ارديبهشت 1404
رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه گفت: هفته سلامت 1404 با نواخته شدن زنگ سلامت در دبستان نرگس شهرستان گناوه آغاز شد.
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان گناوه، نخستین روز از گرامیداشت هفته سلامت زنگ سلامت با حضور امام جمعه ؛ فرماندار شهرستان، معاون سیاسی فرمانداری، رئیس آموزش و پرو.رش، رئیس شبکه بهداشت و درمان و جمعی از مسئولین شهرستان نواخته شد. دکتر عصمت حیدری رئیس شبکه بهداشت و درمان ضمن تاکید بر اهمیت سلامت در دانش‌آموزان گفت: تغذیه سالم در حفظ و ارتقاء سلامت دانش‌آموزان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و الگوی غذایی سالم از ارکان اصلی سبک زندگی صحیح می‌باشد. وی افزود: داشتن الگوی غذایی سالم در کنار فعالیت فیزیکی و خواب کافی در دانش‌آموزان نقش بسزایی در رشد جسمی و ذهنی و همچنین کنترل چاقی و اضافه وزن در این گروه سنی و پیشگیری از بروز بیماری‌های غیر واگیر از قبیل دیابت و بیماری‌های قلبی عروقی در آینده می‌شود. دکتر حیدری تاکید کرد: مهم‌ترین وعده غذایی در دانش‌آموزان صبحانه است، که باعث تامین گلوکز کافی مغز جهت بهبود عملکرد، افزایش تمرکز و یادگیری و همچنین تعادل قند و پیشگیری از افت قند می‌شود. پس بهتر است از پروتئین مناسب مانند تخم مرغ و پنیر کم چرب و همچنین غلات مناسب مانند نان‌های سبوس‌دار در وعده صبحانه گنجانده شود. ایشان در ادامه به اهمیت مصرف لبنیات در دانش‌آموزن و نقش آن در رشد استخوان و پیشگیری از پوکی استخوان و پوسیدگی دندانها در آینده اشاره کرد و گفت: که دانش‌آموزان روزانه باید مقدار کافی از لبنیات و میوه و سبزیجات جهت تامین فیبر روزانه و ویتامین‌های لازم برای کنترل چربی خون و دیابت و بهبود متابولسیم و … در سبد غذایی روزانه خود داشته باشند. این مراسم نمادین در دبستان نرگس با گسترده شدن سفره‌ای از صبحانه سالم و ساده‌ای که دانش‌آموزان برای امروز تدارک دیدند پایان یافت. انتهای پیام/ کد خبرنگار : (3080)

کلمات کلیدی:
زنگ     سلامت     .هفته     سلامت.     شبکه     بهداشت    
.     درمان        

تاریخ بروز رسانی:   3 ارديبهشت 1404

تعداد بازدید:   ۳

چاپ خبر

ارسال نظر
ايميل :     
نام و نام خانوادگی :  
نظر :
 
حروف تصویر بالا :   
 
 

لینک به این صفحه
< >