_ سرپرست واحد امور مالی :
_ طبق نامه شماره 6429/1/54/9/پ تاریخ1385 وبا توجه به تبصره یک ماده 9 آئین نامه مالی ومعاملاتی دانشگاههامصوب مرداد ماه 1384 شرح وظایف سرپرست امور مالی با رعایت قوانین ومقررات به شرح ذیل ( بطور خلاصه ) می باشد0
_ تهیه و تدوین صورتهای مالی واحد و نظارت مستمر بر عملیات امور مالی تطبیق کلیه پرداختهابا قوانین وآئین نامه ومقررات حالم بر دانشگاه وارسال به موقع صورتهای مالی وسایر گزارشات مدیریتی مورد لزوم به امور مالی
_ هماهنگی در اجرای قوانین ومقررات حالم بر عملیات مالی وحفظ حراست از اسناد ودفاتر مالی
_ پیگیری ونظارت مستمر بر صحت وصول به موقع در آمدها ی واحد
_ حفظ وشناسائی وهم چنین نگهداری حساب اموال – ماشین آلات – تجهیزات- وسایر دارییهای واحد
_ کنترل امضاء اسناد مالی واوراق تعهد آور بر اساس تفویض اختیارات ریاست محترم دانشگاه
_ اجرای کد ینگ وسر فصلهای اعلام شده توسط مدیریت امور مالی دانشگاه
_ اجرای عملیات مالی وتامین اعتبار کلیه پرداختها در چهار چوب بودجه ابلاغی تخصیصی
_ گزارش کتبی به امور مالی در مورد تشخیص پرداخت وجه خلاف قبل از پرداخت
_ واگذاری تنخواه گردان به مامورین خرید
_ نظارت بر اجرای امور محوله به امور مالی وامین اموال
_ مراقبت از پرداخت حقوق ومزایا- اضافه کار – ماموریت – کارانه – پاداشها – حق الزحمه
_ امضاء اسناد ماالی و چک بانکی
_ شرح وظائف اداره رسیدگی به حساب ها:
_ رسیدگی لیست های حقوقی واحد های تابعه بصورت ماهانه
_ رسیدگی لیست های کارانه و تطبیق با آئین نامه مذکور
_ رسیدگی لیست های حق التدریس و اضافه کاری حق محرومیت از مطب کارکنان با توجه به مجوز های صادره
_ رسیدگی اسناد سایر فصول و کدهای فرعی و سایر منابع کلیه واحد ها و تطبیق با آئین نامه مالی معاملاتی و بخشنامه ها و موافقت نامه های مربوطه
_ رسیدگی اسناد طرح های عمرانی ملی با قوانین و بخشنامه های مربوطه
_ رسیدگی لیست های دیون و سنوات گذشته
_ محاسبه و پرداخت عائله مندی و حق اولاد بازنشستگان و موظفین دانشگاه
_ صدور فیش حقوقی و پرداخت اضافه کار مصوب و صدور فیش حقوقی
_ پرداخت کمک هزینه ازدواج و فوت
_ اصلاحات و کسورات مربوط به بیمه خدمات درمانی
_ تهیه موازنه بازنشستگی
_ اعمال کسورات بر اساس نامه های دریافتی از مراجع قضائی و موسسات مالی
_ شرح وظائف اداره اعتبارات و تعهدات:
_ تامین اعتبار جهت پرداخت تنخواه، احکام صادره پرسنل و کمک هزینه فوت و ازدواج بر اساس تخصیص اعتبار صادره
_ کنترل سقف وجوه قابل پرداخت بر اساس تخصیص صادره سالیانه
_ کنترل درخواست وجه با اعتبار مصوب و تخصیص اعتبار ابلاغ شده و خزانه
_ آموزش و راهنمایی واحد های تحت پوشش
_ ارائه گزارش عملکرد اداره اعتبارات و گزارش های مالی – اعتباری
_ ثبت کلیه اسناد تنخواه هزینه – دریافتی – علی الحساب – پیش پرداخت و اعتبار اسنادی در رایانه
_ بت و بایگانی تخصیص های جاری اختصاصی – سایر منابع
_ درخواست وجه جاری و اختصاصی و عمرانی در تمام مدت سال مالی
_ تنظیم حساب ها جهت حساب ماهانه و بستن حساب دوره مالی هر سال.
_ تهیه گزارشات ماهانه جهت پرداخت های هر ماه به ریز فصول و برنامه
_ شرح وظایف اداره دفتر داری:
_ بایگانی سوابق – بایگانی اسناد
_ ثبت سپرده و تنظیم های بانکی (مزایده – مناقصه – حسن انجام کار)
_ تهیه حساب ها – تهیه صورت مغایرت بانک ها – گزارش پایان ماه
_ ارائه حساب های نهایی ( تفریق بودجه - کنترل تمامی حساب های موجود اعم از جاری، سنواتی ، اختصاصی ، سار منابع ، هدایای خاص)
_ وجوه مصرف نشده – اوراق بهادار – خانه های سازمانی
_ صدور و ارسال چک های صادره به بنک ها و موسسات و غیره
_ ارسال ضمانت نامه ها به بانک ها